powered by cbn INB-DIGITAL-EDITIONS LOGO-PNG-108
powered byBetConsultants - Επιχειρήσεις | Υπηρεσίες

Λιγότερη ρύπανση από τα αυτοκίνητα θέλουν οι πολίτες

Οφέλη στη δημόσια υγεία και στο περιβάλλον διαπιστώνει η πλειοψηφία των πολιτών από μία μελλοντική μείωση των εκπομπών ρύπων από τα αυτοκίνητα, ζητώντας τη λήψη μέτρων. Μεγάλο όφελος από τις μειωμένες εκπομπές ρύπων στο μέλλον διαπιστώνουν ιδιαίτερα οι ηλικίες 25-54 ετών.

Οκτώ στους δέκα ζητούν αλλαγή της νομοθεσίας
Σύμφωνα με την έρευνα γνώμης, που διεξήχθη από την εταιρεία Noverna Analytics & Research για λογαριασμό του Συνδέσμου Εισαγωγέων Μηχανοκίνητων Οχημάτων (ΣΕΜΟ), το 83% των συμμετεχόντων τάσσονται υπέρ της τροποποίησης της νομοθεσίας της Κύπρου για τη διασφάλιση του ελέγχου των ρύπων στα αυτοκίνητα, ενώ μόνο το 12% είναι εναντίον της τροποποίησης.
 

1aftokinita83

 

Αξίζει να αναφερθεί επίσης ότι το 82% των συμμετεχόντων συμφωνούν με την πολιτική ευρωπαϊκών χωρών για περιορισμό της ρύπανσης από τα αυτοκίνητα, ενώ σχεδόν οκτώ στους δέκα συμφωνούν με την άποψη ότι η Κύπρος θα πρέπει να εναρμονιστεί περαιτέρω με την πολιτική της ΕΕ για χρήση οχημάτων ευρωπαϊκών προδιαγραφών και όχι από τρίτες χώρες.

Διαβάστε ακόμα: Πώς θα γίνει το ριζικό lifting στο Τρόοδος
 

 

 

1aftokinita7982

 

Ζητούν μέτρα από την Κύπρο
Πιο ευαισθητοποιημένες στο ζήτημα των ρύπων εμφανίζονται οι γυναίκες, το 48% των οποίων συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσαν ότι τα αυτοκίνητα που δεν έχουν τις τελευταίες απαιτούμενες προδιαγραφές για έλεγχο των ρύπων επιβαρύνουν πάρα πολύ το περιβάλλον και τη δημόσια υγεία, ενώ στους άντρες το αντίστοιχο ποσοστό είναι 30%.

Διαβάστε ακόμα: St Raphael Resort: Επιστρέφει πιο ανανεωμένο τον Απρίλιο

 

1aftokinitagynaikes

 

Εξάλλου, το 44% των ερωτηθέντων θεωρούν πάρα πολύ σημαντική τη λήψη μέτρων με σκοπό τη μείωση των εκπομπών ρύπων από τα αυτοκίνητα, με τις γυναίκες να καταγράφουν τα υψηλότερα ποσοστά (55%), την ώρα που το 33% των αντρών θεωρούν επίσης πολύ σημαντικό να λάβει μέτρα η Κύπρος για να μειωθούν οι εκπομπές ρύπων.

Πιο ρυπογόνα τα ντήζελ
Πιο ρυπογόνες θεωρούν οι πολίτες τις πετρελαιοκίνητες (ντήζελ) μηχανές αυτοκινήτων, με ποσοστό 49% έναντι 9% των βενζινοκίνητων, ενώ ένας στους τέσσερις θεωρούν ότι δεν υπάρχει κάποια διαφορά ανάμεσα στις δύο μηχανές όσο αφορά στον βαθμό ρύπανσης.

Διαβάστε ακόμα: Κεφάλαια που ενισχύουν την στρατηγική της Ελληνικής

 

 

1aftokinitarypogonesdiese

 

Σημειώνεται ότι η έρευνα διεξήχθη τον Ιανουάριο του 2019 μεταξύ 600 ερωτηθέντων, 303 αντρών και 318 γυναικών, εκ των οποίων 226 διαθέτουν καινούργιο αυτοκίνητα, 142 έχουν μεταχειρισμένο κυπριακό αυτοκίνητο, ενώ 226 διαθέτουν μεταχειρισμένο εισαγόμενο αυτοκίνητο.

Όσον αφορά τον τύπο μηχανής αυτοκινήτου, η συντριπτική πλειοψηφία, δηλαδή 464 οδηγούν βενζινοκίνητο αυτοκίνητο, 151 οδηγούν πετρελαιοκίνητο (ντήζελ) αυτοκίνητο, ενώ μόνο 6 διαθέτουν υβριδικό αυτοκίνητο.

Στη Βουλή τα τέλη κυκλοφορίας
Εκτός από την παρουσίαση της έρευνας από τον ΣΕΜΟ, το θέμα απασχόλησε έντονα κοινή συνεδρίαση της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Οικονομικών και Μεταφορών, στην οποία η πλειοψηφία των συμμετεχόντων χαιρέτισε την προωθούμενη αλλαγή της νομοθεσίας για τα τέλη κυκλοφορίας

Στο πλαίσιο της συνεδρίασης, ο πρόεδρος του ΣΕΜΟ Πέτρος Κρασσάς τόνισε ότι συμφωνεί με την αλλαγή στα πρότυπα εκπομπών Euro, διευκρινίζοντας, όμως ότι θέση του Συνδέσμου είναι ότι το περιβαλλοντικό τέλος θα έπρεπε να είναι περισσότερο αυξημένο.

Σύμφωνα με τον κ. Κρασσά, στόχος του νομοσχεδίου είναι η μείωση των ρύπων, οι οποίοι θα έπρεπε να μειωθούν από τα πιο παλιά οχήματα. «Το ζητούμενο είναι να δώσουμε τη δυνατότητα στους πολίτες να πάρουν ένα αυτοκίνητο καινούργιο με όσο το δυνατό χαμηλότερη κατανάλωση σε καύσιμα», τόνισε σχετικά ο πρόεδρος του ΣΕΜΟ.

Στο ίδιο μήκος κύματος, ΟΕΒ και ΚΕΒΕ ανέφεραν ότι στηρίζουν το προωθούμενο νομοσχέδιο, ξεκαθαρίζοντας, ωστόσο, ότι δεν είναι απόλυτα σύμφωνες. 

Αντίθετα, από πλευράς ΠΑΣΕΑ, που εκπροσωπεί τους εισαγωγείς μεταχειρισμένων οχημάτων, εκφράστηκαν διαφωνίες, ιδιαίτερα για την επιβάρυνση 100 ευρώ που θα επιβάλλεται σε αυτοκίνητα με προδιαγραφές εκπομπών Euro 6. Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο του Συνδέσμου, τα πρόστιμα (επιβαρύνσεις) θα έπρεπε να επιβληθούν από το πρότυπο εκπομπών Euro 5 B και κάτω, (αυτοκίνητα από τον Σεπτέμβριο του 2012 μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2014).

;