powered by cbn INB-DIGITAL-EDITIONS LOGO-PNG-108
Powered byAyia Napa Marina - Επιχειρήσεις | Τουρισμός - Εστίαση

Κρις Χριστοδούλου: Νέα εστιατόρια και ghost kitchens αλλάζουν την εστίαση-Oι καινούριες συνήθειες της Generation Z

Αύξηση στον κύκλο εργασιών τους για φέτος καταγράφουν τα κέντρα εστίασης, σε σύγκριση με το 2024, με τις επιχειρήσεις του κλάδου να… κερδίζουν και τη μάχη της καλοκαιρινής περιόδου, κατά την οποία το πρόσημο ήταν και πάλι θετικό, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συνδέσμου Επώνυμων Αλυσίδων Εστίασης (Σ.Επ.Α.Ε.Κ.), Κρις Χριστοδούλου

Ειδικά οι παραλιακές πόλεις, όπως εξήγησε στο InBusinessNews, «βοηθήθηκαν πολύ από τον τουρισμό, με εξαίρεση την περιοχή της Αγίας Νάπας, η οποία έμεινε λίγο πιο πίσω».

Όσον αφορά το εγχώριο καταναλωτικό κοινό, «η εστίαση κινήθηκε σε καλά επίπεδα, με αποτέλεσμα το 2025 να είναι καλύτερο από το 2024».

Παράλληλα, σχολίασε ότι η εστίαση στην Κύπρο, σε σύγκριση και με άλλους ανταγωνιστικούς προορισμούς, βρίσκεται σε αρκετά υψηλό επίπεδο από άποψη ποιότητας και καλύτερων τιμών.

Οι τουρίστες δεν αναζητούν την μέχρι πρωίας διασκέδαση

«Δυστυχώς, φαίνεται ότι η Αγία Νάπα χάνει από την ανταγωνιστικότητά της, λόγω των αλλαγών στον τουρισμό και της διαφοροποίησης του κοινού που την επισκέπτεται.

Πλέον οι τουρίστες δεν αναζητούν την έντονη και μέχρι πρωίας διασκέδαση», σημείωσε για τις επιδόσεις της Αγίας Νάπας, προσθέτοντας ότι «ως προορισμός, δεν είναι κοντά στις συνήθειες της Generation Z».

«Γενικότερα, οι νέες γενιές σε όλες τις χώρες δεν ψάχνουν για τη διασκέδαση που προσφέρει εδώ και χρόνια η Αγία Νάπα. Έτσι, η περιοχή της Αγίας Νάπας υστέρησε έναντι άλλων περιοχών της Κύπρου», πρόσθεσε.

«Σήμερα οι νέοι μπορεί να κάνουν μέχρι και δέκα ταξίδια τον χρόνο και αυτό έχει ως συνέπεια τη μείωση της δαπάνης τους για διαμονή και σίτιση. Ως αποτέλεσμα, βλέπουμε να υπάρχει αυξημένη κίνηση στα ταχυφαγεία», επεσήμανε περαιτέρω ο κ. Χριστοδούλου.

«Η περιοχή της Αγίας Νάπας έχει εξελιχθεί σε προορισμό all inclusive»

Ερωτηθείς σχετικά, απάντησε ότι «τα all inclusive επηρεάζουν αρνητικά τον κλάδο». Ωστόσο, στο πλαίσιο της ελεύθερης αγοράς, όπως συμπλήρωσε, «οι ξενοδόχοι μπορούν να κάνουν τις επιλογές που βοηθούν τις δικές τους επιχειρήσεις».

Ειδικά η περιοχή της Αγίας Νάπας, όπως ανέφερε, «έχει εξελιχθεί σε προορισμό all inclusive και ίσως αυτός να είναι ένας ακόμη λόγος που προστέθηκε στο ψηφιδωτό των παραγόντων που προκάλεσαν μείωση της ζήτησης για τους χώρους εστίασης της περιοχής».

Τα πολλά νέα εστιατόρια και τα ghost kitchens

Ο Κρις Χριστοδούλου υπέδειξε ότι έχει αυξηθεί πάρα πολύ και η προσφορά, καθώς έχουν ανοίξει πάρα πολλά νέα εστιατόρια και χώροι, οι οποίοι βασικά προσφέρουν αποκλειστικά delivery (ghost kitchens). 

Στο σημείο αυτό υπέδειξε ότι «τα ghost kitchens πρέπει να ελεγχθούν λίγο περισσότερο από την πολιτεία».

Παζαρεύουν και δεν… ξοδεύουν οι τουρίστες μας

Όσον αφορά την πορεία που ακολουθεί η δαπάνη των τουριστών μας, σύμφωνα με τον κ. Χριστοδούλου, είναι πτωτική. Όπως εξήγησε, «οι τουρίστες είναι πιο προσεκτικοί και δεν επιλέγουν όσο παλαιότερα τα ακριβά εστιατόρια ή να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα για το φαγητό τους».

Για παράδειγμα, πρόσθεσε, «παλαιότερα προσελκύαμε πολλούς Ρώσους, οι οποίοι ήταν πιο ανοιχτοχέρηδες, ενώ πλέον οι τουρίστες που έρχονται στην Κύπρο προσέχουν τις τιμές, συζητούν και παζαρεύουν ή προτιμούν ένα φθηνότερο πιάτο».

Ροή Ειδήσεων

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
;