Με ιστορία που ξεκινά το 1967 και με ισχυρή παρουσία τόσο στο οικιακό όσο και στο επαγγελματικό εμπόριο ειδών σπιτιού και εστίασης, η «Soteriou / Studio House» συνεχίζει να εξελίσσεται υπό την ηγεσία του Πέτρου Σωτηρίου, CEO και εκπροσώπου της δεύτερης γενιάς.
Στη συνέντευξη που ακολουθεί, ο κ. Σωτηρίου αναφέρεται στη διαδρομή της οικογενειακής επιχείρησης, στις τεχνολογικές επενδύσεις που έχουν εκσυγχρονίσει τη λειτουργία της, στις προκλήσεις της κυπριακής αγοράς και στον καθοριστικό ρόλο του ανθρώπινου δυναμικού. Αποκαλύπτει, επίσης, τα σχέδια της εταιρείας για περαιτέρω ανάπτυξη με νέες κατηγορίες προϊόντων εντός του 2026, επιβεβαιώνοντας την πρόθεση της εταιρείας να παραμείνει σημαντικός παίχτης στον κλάδο και τα επόμενα χρόνια.
Η «Χριστόφορος Σωτηρίου», καλύτερα γνωστή στο κοινό ως «Soteriou» ή «Studio House» εξυπηρετεί την κυπριακή αγορά ειδών σπιτιού εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Θα θέλατε να μας μιλήσετε επιγραμματικά για τον ιδρυτή, τα πρώτα βήματα της εταιρείας και τον τρόπο με τον οποίο εξελίχθηκε μέσα στις δεκαετίες;
Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1967 από τον πατέρα μου, Χριστόφορο Σωτηρίου. Το πρώτο κατάστημα βρισκόταν στην οδό Ερμού, στη Λευκωσία, ένα ταπεινό υαλοπωλείο – ή «Γιαλλοπούλικο», όπως το αποκαλούσε τότε ο κόσμος. Μετά την τουρκική εισβολή του 1974, η περιοχή και το κατάστημα καταλήφθηκαν, με αποτέλεσμα ο πατέρας μου να χάσει την επιχείρηση. Μέχρι την αφυπηρέτησή του εργαζόταν ως πλανοδιοπώλης, ταξιδεύοντας στα χωριά με ένα βαν. Στο ενδιάμεσο - στα τέλη της δεκαετίας του ’80 - άνοιξε ένα μικρό κατάστημα στον Στρόβολο, το οποίο λειτουργούσε η μητέρα μου, Κυριακή Σωτηρίου.
Με την επιστροφή από τις σπουδές μου στην Αγγλία, είχαμε ήδη ξεκινήσει ως οικογένεια τη δραστηριοποίηση στο χονδρικό εμπόριο ειδών σπιτιού. Αρχικά μεταπουλούσαμε προϊόντα που αγοράζαμε από άλλους εισαγωγείς και, σταδιακά, με τα ελάχιστα διαθέσιμα κεφάλαια, αρχίσαμε τις δικές μας εισαγωγές. Με πολλή δουλειά και αμέτρητες εργατοώρες, το 2007 αποκτήσαμε το ιδιόκτητο κτήριο 3.500 τ.μ. στα Λατσιά, όπου στεγάζονται μέχρι σήμερα τα γραφεία, ο εκθεσιακός χώρος και η αποθήκη μας.
Το 2016 η «Soteriou» επεκτάθηκε και στον τομέα του επαγγελματικού εξοπλισμού. Έκτοτε εξυπηρετούμε και τα δύο κανάλια – οικιακό και επαγγελματικό – αντιπροσωπεύοντας αποκλειστικά σημαντικές επιχειρήσεις και διανέμοντας προϊόντα σε εταιρείες που βρίσκονται σε όλη την Κύπρο. Παράλληλα, αναπτύξαμε το δικό μας brand, το «Studio House».
Η κυπριακή αγορά λιανικής έχει γίνει πολύ πιο απαιτητική, ειδικά με την άνοδο του ηλεκτρονικού εμπορίου. Πώς ισορροπεί η εταιρεία σας ανάμεσα στο φυσικό κατάστημα και το online περιβάλλον;
Ως εταιρεία δεν διαθέτουμε ηλεκτρονικό κατάστημα, καθώς ο κύριος άξονας της δραστηριότητάς μας είναι το χονδρικό εμπόριο. Ωστόσο, παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Τα προϊόντα μας παραμένουν απολύτως ανταγωνιστικά, ενώ ο καταναλωτής έχει τη δυνατότητα να τα δει και να τα αγγίξει πριν αγοράσει, κάτι εξαιρετικά σημαντικό στον δικό μας κλάδο. Επιπλέον, πολλοί συνεργάτες μας διαθέτουν ηλεκτρονικά καταστήματα, τα οποία υποστηρίζουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Ποια θεωρείτε πως είναι τα στοιχεία που διαφοροποιούν την εταιρεία σε σχέση με τον ανταγωνισμό; Είναι θέμα ποιότητας, τιμής, εξυπηρέτησης ή συνολικής εμπειρίας του πελάτη;
Στο λιανικό εμπόριο μάς διαφοροποιεί ο συνδυασμός ποιοτικών, σύγχρονων προϊόντων σε προσιτές τιμές. Στον τομέα της εστίασης, παρέχουμε άμεση παράδοση, υψηλής ποιότητας εξοπλισμό, πρόσβαση σε νέες τεχνολογίες και – κυρίως – άμεση και αποτελεσματική εξυπηρέτηση, ιδίως στο κομμάτι της after sales υποστήριξης.
Σε σχέση με τον σχεδιασμό και των τάσεων, πώς παρακολουθείτε τις νέες ανάγκες των πελατών σας; Με ποιο τρόπο επιλέγετε τα προϊόντα σας;
Η επιλογή προϊόντων αποτελεί κρίσιμη διαδικασία και επενδύουμε ιδιαίτερα σε αυτή. Παρακολουθούμε τις διεθνείς τάσεις, τις νέες τεχνολογίες και τις καινοτομίες των προμηθευτών μας. Έπειτα από ενδελεχή μελέτη, τις συνδυάζουμε με τις ανάγκες των πελατών μας και τα δεδομένα της κυπριακής αγοράς, ώστε να εξασφαλίζουμε προϊόντα που ανταποκρίνονται πραγματικά στις απαιτήσεις της αγοράς.
Η Κύπρος έχει έντονη εποχικότητα στην κατανάλωση, αλλά και μεγάλες διακυμάνσεις σε λειτουργικά κόστη. Ποιες είναι οι μεγαλύτερες προκλήσεις για μια εταιρεία σαν τη δική σας και πώς τις αντιμετωπίζετε;
Μία από τις βασικότερες προκλήσεις σήμερα είναι η διασφάλιση επαρκούς διαθεσιμότητας. Μετά την πανδημία, η τήρηση των ιδανικών επιπέδων αποθέματος έχει γίνει εξαιρετικά δύσκολη. Δεύτερη μεγάλη πρόκληση είναι η εξεύρεση κατάλληλου προσωπικού. Η εταιρεία αναπτύσσεται γρήγορα και οι ανάγκες αυξάνονται, όμως το τελευταίο διάστημα η στελέχωση έχει γίνει ιδιαίτερα απαιτητική.
Ποιος είναι ο ρόλος του ανθρώπινου δυναμικού; Πώς καταφέρνετε να διατηρείτε ομάδες με τεχνογνωσία, καλή εξυπηρέτηση και συνέπεια στην εταιρική κουλτούρα;
Το ανθρώπινο δυναμικό αποτελεί τον σημαντικότερο παράγοντα επιτυχίας για μια εταιρεία όπως η δική μας. Στόχος μας είναι να προσφέρουμε ένα ευχάριστο εργασιακό περιβάλλον, άριστες συνθήκες εργασίας και ανταγωνιστικά πακέτα απολαβών. Παράλληλα, επενδύουμε στην εκπαίδευση, τόσο σε τεχνικές γνώσεις όσο και στην αφομοίωση της εταιρικής κουλτούρας, ώστε στο τέλος της ημέρας να διασφαλίζεται και η ικανοποίηση των πελατών.
Από πλευράς τεχνολογικών επενδύσεων, ποιες πρωτοβουλίες έχετε αναλάβει; Πώς αξιοποιείτε εργαλεία όπως Α.Ι, data analytics ή συστήματα αποθήκης;
Επενδύουμε συστηματικά σε νέες τεχνολογίες. Εδώ και χρόνια εφαρμόζουμε σύστημα αποθήκης και data analytics. Πρόσφατα προχωρήσαμε σε σημαντική αναβάθμιση των συστημάτων μας και στην αυτοματοποίηση της διαδικασίας παραγγελιοληψίας. Έχουμε ενσωματώσει τεχνολογίες Α.Ι. και γενικά η εταιρεία λειτουργεί σε υψηλό επίπεδο paperless.
Υπάρχει ενδιαφέρον για περαιτέρω επέκταση, είτε με νέους χώρους αποθήκευσης, είτε με καινούργιες κατηγορίες προϊόντων ή συνεργασίες με εταιρείες εντός και εκτός Κύπρου;
Το ενδιαφέρον για επέκταση και νέες συνεργασίες – εντός και εκτός Κύπρου – είναι διαρκές. Αφορά τόσο υφιστάμενες όσο και νέες κατηγορίες προϊόντων. Ήδη προγραμματίζουμε την είσοδό μας σε νέες κατηγορίες το 2026.
Ποιες είναι οι μεγαλύτερες αλλαγές που διαπιστώνετε στη συμπεριφορά του σημερινού Κύπριου καταναλωτή σε σύγκριση με προηγούμενες δεκαετίες;
Ο σύγχρονος Κύπριος καταναλωτής είναι πολύ πιο απαιτητικός και επιλεκτικός. Διαθέτει περισσότερες επιλογές, διεκδικεί τα δικαιώματά του και απαιτεί το προϊόν ή την υπηρεσία που επιθυμεί. Επιπλέον, η εγκατάσταση πολλών ξένων εργαζομένων και κατοίκων στο νησί έχει διαφοροποιήσει τη ζήτηση, ειδικά σε περιοχές όπως η Λεμεσός και η Πάφος, όπου το προφίλ του καταναλωτή έχει αλλάξει αισθητά.
Ποιο είναι το όραμά σας για την εταιρεία την επόμενη πενταετία; Τι θα θέλατε να αντιπροσωπεύει η «Soteriou» για την επόμενη γενιά πελατών;
Φιλοδοξία μας είναι η εταιρεία να καταστεί ο πιο αξιόπιστος και σημαντικός προμηθευτής στον τομέα της και να επεκταθεί σε συναφείς και νέους κλάδους. Για την επόμενη γενιά πελατών, στόχος μας είναι να μας βλέπουν ως έναν έμπιστο και σταθερό συνεργάτη, στον οποίο μπορούν να βασίζονται.
Και τέλος, τι θα συμβουλεύατε έναν νέο επιχειρηματία που ξεκινά σήμερα στον χώρο του εμπορίου;
Το εμπόριο σήμερα είναι ιδιαίτερα απαιτητικό. Ένας νέος επιχειρηματίας πρέπει να γνωρίζει καλά το πεδίο στο οποίο εισέρχεται. Χρειάζεται σκληρή δουλειά, διορατικότητα και επιμονή. Με ένα καλά δομημένο επιχειρηματικό πλάνο και με συνέπεια, οι πιθανότητες επιτυχίας αυξάνονται σημαντικά.







