powered by cbn INB-DIGITAL-EDITIONS LOGO-PNG-108

«Η Τεχνητή Νοημοσύνη ως Σύμμαχος της Εκπαιδευτικής Kοινότητας»

Με ιδιαίτερα θετικές εντυπώσεις ολοκληρώθηκε η παρουσίαση με τίτλο «Η Τεχνητή Νοημοσύνη ως Σύμμαχος της Εκπαιδευτικής Κοινότητας», την οποία πραγματοποίησε ο Μιχάλης Τορτούρης,  εκπαιδευτικός που υπηρέτησε τη δευτεροβάθμια και την τριτοβάθμια εκπαίδευση με σημαντική συμβολή στον χώρο της Πληροφορικής και της εκπαιδευτικής καινοτομίας. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο κατάμεστο αμφιθέατρο Β', του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου, και προσέλκυσε εκπαιδευτικούς, στελέχη σχολείων, φοιτητές και επαγγελματίες της τεχνολογίας, ανοίγοντας έναν ουσιαστικό διάλογο για τον ρόλο της Τεχνητής Νοημοσύνης στη σύγχρονη διδασκαλία.

Στην ομιλία του, ο κ. Τορτούρης παρουσίασε μια αισιόδοξη αλλά και ρεαλιστική προσέγγιση για το πώς η ΤΝ μπορεί να ενισχύσει το έργο των εκπαιδευτικών, αντλώντας έμπνευση από το βιβλίο Brave New Words του Salman Khan. Τόνισε ότι η τεχνολογία δεν αντικαθιστά τον δάσκαλο, αλλά λειτουργεί ως εργαλείο ενδυνάμωσης, προσφέροντας νέες δυνατότητες εξατομίκευσης, υποστήριξης και δημιουργικότητας.

Κύρια σημεία της ομιλίας

Ο κ. Τορτούρης ανέδειξε έξη βασικούς άξονες:

  • Σύντομη ιστορική αναδρομή της εξέλιξης της Τεχνητής Νοημοσύνης: Με τις ρίζες της να φτάνουν στη φιλοσοφία του Αριστοτέλη, ο ομιλητής παρέθεσε τα κύρια χαρακτηριστικά της ΤΝ, καθώς και διάφορα παραδείγματα εφαρμογών της στην καθημερινή ζωή.
  • Εξατομίκευση της μάθησης: Η ΤΝ επιτρέπει σε κάθε μαθητή να μαθαίνει με τον δικό του ρυθμό, με προσαρμοσμένο περιεχόμενο και άμεση ανατροφοδότηση.
  • Συμπερίληψη και ισότητα: Εργαλεία προσβασιμότητας, μεταφράσεις και φωνητική υποστήριξη ανοίγουν τον δρόμο για ουσιαστική συμμετοχή μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες, αναπηρίες ή γλωσσικά εμπόδια.
  • Ηθική και παιδαγωγική ευθύνη: Η τεχνολογία απαιτεί καθοδήγηση. Ο εκπαιδευτικός παραμένει η ηθική πυξίδα που διασφαλίζει ότι η ΤΝ χρησιμοποιείται με ασφάλεια, διαφάνεια και σεβασμό στην ιδιωτικότητα.
  • Πρακτικές εφαρμογές στην τάξη: Παρουσιάστηκαν εργαλεία που μπορούν να αξιοποιηθούν αμέσως, όπως έξυπνα φύλλα εργασίας, δημιουργία οπτικού υλικού, φωνητικοί βοηθοί και πλατφόρμες προσαρμοσμένης μάθησης.
  • Το όραμα για το μέλλον: Η ΤΝ δεν απειλεί την εκπαίδευση· την εξελίσσει. Δημιουργεί ευκαιρίες για πιο ανθρώπινη, δίκαιη και αποτελεσματική μάθηση.

 

Δήλωση του Μιχάλη Τορτούρη

Ο κ. Τορτούρης σημείωσε ότι «η Τεχνητή Νοημοσύνη δεν είναι το τέλος της εκπαίδευσης όπως την ξέρουμε, αλλά η αρχή μιας νέας εποχής όπου ο εκπαιδευτικός παραμένει ο καθοδηγητής, ο μέντορας και η ηθική πυξίδα της μάθησης».

Τόνισε επίσης ότι η ουσιαστική αξιοποίηση της ΤΝ απαιτεί παιδαγωγική σοφία, κριτική σκέψη και διάθεση για συνεχή επιμόρφωση.

Ένα αισιόδοξο μήνυμα για την εκπαιδευτική κοινότητα

Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με έντονο ενδιαφέρον από το κοινό και συζήτηση γύρω από τις πρακτικές προκλήσεις και ευκαιρίες που φέρνει η ΤΝ. Η παρουσίαση άφησε ένα ξεκάθαρο μήνυμα: η τεχνολογία μπορεί να γίνει πολύτιμος σύμμαχος, αρκεί να χρησιμοποιηθεί με όραμα, υπευθυνότητα και ανθρωποκεντρική προσέγγιση.

Συνδιοργανωτές της εκδήλωσης ήταν το Cyprus Computer Society, το Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου και οι 《Εκπαιδευτικοί του Βου.Νού》.

Ροή Ειδήσεων

Hellenic Bank Χορηγός Ροής INB
ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
;