powered by cbn INB-DIGITAL-EDITIONS LOGO-PNG-108

Χάρης Παπαχαραλάμπους: Η στρατηγική για υψηλές πληρότητες και το νέο προφίλ ταξιδιώτη

Σε μια περίοδο που ο τουρισμός αναδιαμορφώνεται με ρυθμούς ταχύτερους από ποτέ, ο Πρόεδρος του ACTTA, Χάρης Παπαχαραλάμπους, ανοίγει τα χαρτιά του αποκλειστικά στον «Ξενοδόχο» και μιλά για τα νέα δεδομένα που καλούνται να διαχειριστούν οι επαγγελματίες της φιλοξενίας.

Σε μια συνέντευξη που δεν ωραιοποιεί καταστάσεις ούτε κρύβει προκλήσεις κάτω από το χαλί, o κ. Παπαχαραλάμπους εξηγεί ότι οι εκπτώσεις μπορούν να αποδειχθούν εργαλείο αλλά και παγίδα.

Αναλύει τι πραγματικά σημαίνει ισχυρό brand στη φιλοξενία, ποια στρατηγική οδηγεί σε υψηλές πληρότητες χωρίς να διαβρώνει την αξία του προϊόντος, και ποιο είναι το νέο προφίλ του ταξιδιώτη που λειτουργεί μέσα σε ένα ολοένα πιο ρευστό, τεχνολογικά καθοδηγούμενο περιβάλλον.

Στη συνέντευξή του, ο κ. Παπαχαραλάμπους καταθέτει μια οπτική που κάνει κάθε ξενοδόχο να σταθεί, να σκεφτεί και -ίσως για πρώτη φορά- να ξαναδεί τις εποχικές προσφορές όχι ως «αναγκαίο κακό» αλλά ως στρατηγική υψηλής ευφυΐας.

Ο τουρισμός περνά μία κομβική περίοδο, λίγο πριν την έλευση του νέου έτους. Οι προσφορές είναι μόλις ένας από τους ποικίλους τρόπους που οι επιχειρηματίες του Κλάδου συχνά αξιοποιούν για προσέλκυση πελατών στα καταλύμματά τους. Ας ξεκινήσουμε με αυτό, θέτοντάς το όμως στις σωστές βάσεις. Με ποια κριτήρια μπορεί ένας ξενοδόχος να ξεχωρίσει τις «έξυπνες» εποχικές προσφορές που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα από εκείνες που τελικά οδηγούν σε price erosion;

Έχω την αίσθηση ότι σήμερα υπάρχουν τα εργαλεία και οι τρόποι ένας ξενοδόχος να ελέγξει τόσο τις προσφορές όσο και την διαθεσιμότητα των δωματίων σε βαθμό που δύσκολα θα βρεθεί προ του φάσματος του “price erosion”.

Είναι γεγονός βεβαίως ότι ο ανταγωνισμός, κυρίως από άλλους προορισμούς, είναι κατά καιρούς αδυσώπητος και καθώς η αγορά λειτουργεί ως συγκοινωνούντα δοχεία ελλοχεύει πάντοτε ο κίνδυνος κατά περιόδους να υπάρξει κάποια «διάβρωση» στις τιμές και είναι εδώ που ένα δυνατό Brand, όχι μόνο της ξενοδοχειακής μονάδας αλλά του προορισμού ευρύτερα, θα μπορέσει λογικά να αντισταθεί.

Ποιες στρατηγικές προσφορών για τα Χριστούγεννα και το Νέο Έτος αξιολογείτε ως πιο αποτελεσματικές ώστε να αναβαθμίζουν την εμπειρία φιλοξενίας και να οδηγούν σε ισχυρές πληρότητες χωρίς πίεση στα περιθώρια κέρδους;

Η καλύτερη στρατηγική είναι η δημιουργία ενός ισχυρού Brand που να συνάδει με την τιμολογιακή πολιτική ούτος ώστε να μεγιστοποιείται η σχέση τιμής – ποιότητας.

Οι προσφορές οι οποίες παρουσιάζουν μεγαλύτερο όφελος είναι συνήθως αυτές με την μεγαλύτερη επιτυχία. Ως καταναλωτές όλοι κάποτε γοητευόμαστε από το μέγεθος μια προσφοράς χωρίς πάντα να αναλύουμε την τελική τιμή.

Όταν έχεις να διαχειριστείς ένα προϊόν/υπηρεσία σε ένα δυναμικό περιβάλλον όπου οι τιμές έχουν την ευχέρεια να ανεβοκατεβαίνουν και το οποίο έχει «απόλυτη» ημερομηνία λήξης όπως ένα δωμάτιο ξενοδοχείου ή μια αεροπορική θέση υπάρχει πάντοτε ο συσχετισμός της τιμής και της πληρότητας και στόχος είναι η μεγιστοποίηση της απόδοσης.

Πόσο απέδωσαν τελικά οι εκπτώσεις τύπου Black Friday για τα ξενοδοχεία και σε ποιο βαθμό θεωρείτε ότι ενισχύουν ή υπονομεύουν τη μακροπρόθεσμη αξία ενός brand φιλοξενίας;

Η ζήτηση είναι συνυφασμένη και παράγωγο της τιμής και σίγουρα οι προσφορές έχουν αποτέλεσμα.

Σε γενικές γραμμές δεν θεωρώ ότι η τιμή καθορίζει το Brand. Είθισται να αντανακλά την ποιότητα του προϊόντος/υπηρεσίας αλλά το Brand αυτό κάθε αυτό το καθορίζει το προϊόν και ουσιαστικά αναφέρεται στο πώς οι καταναλωτές αντιλαμβάνονται και αξιολογούν το προϊόν, την υπηρεσία ή και τον προορισμό.

Παρατηρείτε διαφοροποίηση ανάμεσα στη συμπεριφορά Κύπριων και ξένων ταξιδιωτών απέναντι στις εποχικές προσφορές και ποιες διεθνείς τάσεις πιστεύετε ότι διαμορφώνουν πλέον τον τρόπο που ανταποκρίνονται οι ταξιδιώτες σε αυτές;

Δεν μπορώ να πω ότι βλέπουμε αισθητές διαφορές στις συμπεριφορές των ξένων και των Κυπρίων ταξιδιωτών σε σχέση με τις εποχικές προσφορές.

Η τεχνολογία έχει επιτρέψει και μετατρέψει την διασπορά στο τουριστικό προϊόν σε ένα εξαιρετικά δυναμικό περιβάλλον με αποτέλεσμα οι ταξιδιώτες να έχουν πληθώρα ενημέρωσης αλλά και επιλογών οι οποίες ταυτόχρονα πολλές φορές μεταβάλλονται από μέρα σε μέρα ή από ώρα σε ώρα σημαντικά.

Ροή Ειδήσεων

Hellenic Bank Χορηγός Ροής INB
ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
;